ЗАВДАННЯ ДО ТЕМАТИЧНОГО ОЦІНЮВАННЯ. КЛАС ПТАХИ


ВАРІАНТ 1
1 рівень
У завдання 1-6 із чотирьох варіантів виберіть ОДНУ ПРАВИЛЬНУ.
1. Укажіть варіант, де перелічено всі відділи, з яких складається тіло птахів:
А) голова, шия, тулуб, кінцівки;
Б) голова, кінцівки;
В) голова, кінцівки, хвіст;
Г) голова, тулуб.

2. Пояс передніх кінцівок птахів складається:
A) із двох лопаток, двох ключиць;
Б) із плеча, передпліччя, кисті;
B) із двох воронячих кісток, двох лопаток, двох ключиць;
Г) зі стегна, кисті.

3. Укажіть, який орган відсутній у птахів:
А) головний мозок;      В) печінка;
Б) сечовий міхур;        Г) серце.

4. Визначте птаха, який належить до перелітних:
А) горобець;         В) сорока;
Б) іволга;           Г) дятел.

5. Укажіть птаха, який за типом розвитку належить до виводкових:
А) голуб;      В) синиця;
Б) лебідь;     Г) ластівка.

6. Укажіть характерну рису літаючих птахів:
А) кіль з м’язами;      В) хребет;
Б) ребра;                   Г) череп.

2 рівень
7. Виберіть ОДНЕ правильне твердження тематичного завдання 8 клас.
A) Шкіра птахів має багато залоз.
Б) У птахів немає шиї.
B) Яйце птахів не містить поживних речовин.
Г) Птахи періодично линяють.

8. Допишіть пропущені в тексті слова.
Кровоносна система птахів _____________________ типу. Складається з __________________ кіл кровообігу. Серце – _________________ камерне, має відділи: ____________, має відділи _______________, ______________.

9. Визначте та впишіть у таблицю надряд класу Птахи, організми якого мають наведені ознаки. (Пам’ятайте: клітинок у таблиці може бути більше, ніж букв у слові.)
Птахи не можуть літати, бігають. Не мають кіля. Крила недорозвинені або відсутні. Мають довгі сильні ноги.

3 рівень
Завдання 10 предбачає встановлення логічної послідовності. Цифрі 1 має відповідат буква, що позначає обрану Вами першу подію (явище, процес); цифрі 2 – другу подію, і т. д.
10. Установіть послідовність біологічних періодів життєвого циклу птахів упродовж року, поч наючи з пункту Д:
A) зимівля;
Б) розмноження, гніздування, виведення пташенят;
B) підготовка до зими;
Г) післягніздове линяння – зміна оперення;
Д) підготовка до розмноження.

Завдання 11 передбачає встановлення відповідності між рядками. До кожного рядка, позначеного БУКВОЮ, доберіть відповідник із відподей тест контролю, позначений ЦИФРОЮ
11.    Установіть відповідність між таксономічними категоріями та наведеними назвами для зобр женого організму.
відповіді на підсумкові контрольні роботиA) Тип;        1. Журавель степовий;
Б) клас;      2. Птахи;
B) ряд;        3. Хордові;
Г) рід;         4. Журавель;
Д) вид.       5. Журавлеподібні;
6. Плазуни;
7. Лелека білий.

 

4 рівень
12. Поясніть, чим відрізняється запліднення у птахів від запліднення в земноводних. Яких переваг надають ці способи в різних середовищах життя?

Поделись с друзьями: