САМОСТІЙНА РОБОТА 9 КЛАС. СКЛАДНОСУРЯДНЕ РЕЧЕННЯ

Завдання 1-2 мають чотири варіанти відповідей, серед яких лише ОДНА правильна. Оберіть правильну відповідь
1. Виберіть складносурядне речення, частини якого поєднані за допомогою:
Варіант 1                                                          Варіант 2
розділового сполучника                         протиставного сполучника
A) Нове століття вже на видноколі, і час новітню створює красу (Л. Костенко).
Б) Демко вдоволений розпорядком батька, зате Максимові де не до вподоби (У. Самчук).
B) Зараз тільки сухе бадилля стовбурчилося на городі та стириміли соняшники (О. Довженко).
Г) Не то осінні води шуміли, не то вітер бився в заломах провалля (М. Коцюбинський).

2. Виберіть речення, що відповідає схемі (розділові знаки пропущено):
Варіант 1                 Варіант 2
П-і[].                                  []і[].
A) Кружляє листя і не чутно кроків (Л. Костенко).
Б) Цокнув замок і в серці замкнулася рішучість (М. Коцюбинський).
B) Від куща падає тінь і розсіваються приємні запахи (У. Самчук).
Г) Не вдержав старий запорожець непроханої сльози і покотилася вона на його сиву бороду (А. Кащенко).

Завдання 3 має на меті встановлення відповідності між рядками. До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою (див. самостійні роботи 8 клас )
3. Установіть відповідність між реченнями та сполучниками, пропущеними у них.
Варіанті                  Варіант 2
1,3                                   2,4
1. То…то;
2. чи то … чи то;
3. …але;
4. …і.
А) Важка жалоба чорної коси … тільки тінь колишньої краси (Л. Костенко).
Б) Аркадій Петрович щодня дивився на квітник, …тільки сьогодні він його зацікавив (М. Коцюбинський).
В) …праця задавила молоду силу, …нудьга невсипуща його з ніг валила (Т. Шевченко).
Г) …соловейко розсипає трелі, .. .колесо немазане скрипить (М. Рильський).
Д) …не сокіл я, …спалила мені неволя крила (Леся Українка).

Прочитайте текст (окремі розділові знаки пропущено). Виконайте завдання 4-5 до нього
(1) Співала вечірня година і сумували вогкі землянки. (2) За одним столом у них сходились велике щастя і велика печаль. (3) Не одна мати в цей день заламувала руки й підбитою птицею підіймалася із землянки прямо в круговерть радістних вигуків, гомону, пісень. (4) Вулицями, як сама молодість, проходили дівчата. (5) їхні вимиті коси пахли цвітом, лугом і солодкою росою, а над тихим світом тремтіли весняні нерозстріляні зорі.

(За М. Стельмахом)

4. Позначте речення, у якому допущено:
Варіант 1                                       Варіант 2
орфографічну помилку         пунктуаційну помилку

5. Позначте складносурядне речення:
Варіант 1                                                 Варіант 2
з єднальним сполучником       з протиставним сполучником

Самостійно сформулюйте відповідь на завдання 6
6. Складіть складносурядне речення за схемою:
Варіант 1                                Варіант 2
[ ], проте [ ], і [ ].                      [ ] – і [ ]. однак [ ].

Поделись с друзьями: