ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ 9 КЛАС. СКЛАДНОПІДРЯДНЕ РЕЧЕННЯ

ВАРІАНТ 2

Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких лише ОДНА правильна. Оберіть правильну відповідь.
1. Виберіть правильне продовження визначення:
Складнопідрядне речення порівняльне – де речення, підрядна частина якого вказує
A) з’ясовує зміст одного із членів головного речення.
Б) на час дії, що відбувається у головному реченні.
B) на те, як саме відбуватиметься дія в головному реченні.
Г) на напрям або місце дії, що відбувається у головпому реченні.

2. Визначте кількість підрядних частин у реченні:
Нехай це витвір самоти, нехай це вигадка й омана, моєму серцю снишся ти, як морю сняться урагани (Л. Костенко).
A) Дві;             Б) три;
B) чотири;      Г) п’ять.

3. Виберіть складнопідрядне речення, частини якого з’єднані за допомогою сполучника.
A) В давніх літописах наших єсть одно оповідання, що зворушує у серці найсвятіші почуття (М. Вороний).
Б) Землю, що крила дала мені, довічно буду любить (Ю. Петренко).
B) Я хочу, хочу в це повірити, що світ стоїть на доброті (В. Малишко).
Г) В небі ластівка мріє далека, що на крилах весну принесла (В. Сосюра).

4. Визначте вид складнопідрядного речення (всі завдання для тестування з української мови 9 клас).
Я хочу так життя прожити, віддати днів тугий налив, щоб зло страшне й несамовите останній подих спопелив (А. Малишко).
A) З’ясувальне;
Б) означальне;
B) обставинне допустове;
Г) обставипне способу і ступеня дії.

5. Укажіть речення, у якому необхідно поставити розділовий знак при збігові сполучників (сполучних слів).
A) Соломія міркувала, що коли брати у ліву руку, плавні мусять швидко скінчитися (М. Коцюбинський).
Б) Мама каже, що коли уві сні літається, значить, росте він, росте! (М. Стельмах)
B) Домашні знали добре всі норови Кирила Івановича, і коли наставали такі часи, то всі куди можна ховалися, щоб не стрітися з ним, не підбігти під гарячу руку (Панас Мирний).
Г) Скирта вже потемніла від негоди, та коли станеш виривати солому, лаштуючи для себе затишне кубло, то вона дихне тобі в обличчя стужавілими пахощами осені (Є. Гуцало).

6. Укажіть складнопідрядне речення з послідовною підрядністю.
A) Ми дивились довго, як хмаринка тане, як синіє синь, як колише вітер струни павутинь (М. Рильський).
Б) Чи буде ясно, чи будуть грози, чи прийде часом якась наруга, ти не зіб’єшся в своїй дорозі, не скривдиш жінки, не зрадиш друга (В. Гуртовенко).
B) Я готовий повірити в царство небесне, бо не хочу, щоб в землю ішли без сліда безіменні, святі, незрівнянно чудесні, горді діти землі, вірні діти труда (В. Симонеико).
Г) Коли ми йшли удвох з тобою вузькою стежкою по полю, я гладив золоте колосся, як гладить милому волосся щаслива, ніжна наречена (Д. Павличко).

Завдання 7-9 мають на меті встановлення відповідності між рядками. До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою.
7. Установіть відповідність між складнопідрядними реченнями і видом підрядної частини.
1. Місця;
2. наслідкове;
3. допустове;
4. з’ясувальне.

A) Не поет, хто забуває про страшні народні рани (Леся Українка).
Б) А ліс росте, живе, хоч буревій із грозами шумить, гуде, клекоче (О. Ющенко).
B) Куди кінь з копитом, туди і жаба з хвостом (Народна творчість).
Г) На небі збиралися великі хмари, так що можна сподіватися дощу (О. Гончар).
Д) Як захоче коза сіна, то до воза прийде (Народна творчість).

8. Установіть відповідність між реченнями і сполучником (сполучним словом), пропущеним у них,
1. Що;
2. бо;
3. як;
4. чия.

А) Виявилося, що вони проходять повз малий острівець, яких тут немало в Азовському морі (О. Гончар).
Б) …відвага, того й перемога (Леся Українка).
В) І миті жодної не можна повернути, … заново по- новому прожить (В. Симонеико).
Г) …тільки займеться десь небо, з другого боку встає зараз червоний туман і розгортає крила (М. Коцюбинський).
Д) Від того, … сонце ніколи не заглядало в це тісне місце, тут завсігди було волого (Панас Мирний).

9. Установіть відповідність між схемами та реченнями

підсумкові контрольні роботи 9 клас безкоштовно

A) Бач, я тебе за те люблю найбільше, чого ти сам в собі не розумієш, хоча душа твоя про те співає виразно-щиро голосом сопілки (Леся Українка).
Б) І хоч на світі сторони чотири, я тут живу, бо я свій край люблю (Л. Костенко).
B) Понеси мене на крилах, радосте моя, де на пагорбах і схилах сонця течія, де стоять в обновах білих, в чистому вбранні рідні хати, білі хати з хмелем при вікні (В. Симоненко).
Г) Пишіть листи і надсилайте вчасно, коли їх ждуть далекі адресати, коли є час, коли немає часу і коли навіть ні про що писати (Л. Костенко).
Д) Є прадавні скарби, що намертво лежать у землі, і є живі скарби, що йдуть по землі від покоління до покоління (М. Стельмах).

Прочитайте текст (окремі розділові знаки пропущено). Виконайте завдання 10-11 до нього

Після екзамену

(1) Цього вечора вперше за весь час перебування в Харкові Улас не взявся за книжку. (2) Сидів на Журавлівських кручах, втопивши очі в море вогнів, що мерехтіли в долині, і думав про село, про хлопців, що були далеко від нього. (3) Вони навіть не здогадувалися про те, яке нещастя спіткало його, і не могли сказати ні слова втіхи, ні слова поради. (4) На кручі, де він сидів, блукали студентські пари, і на тлі заграви він виразно бачив їх чорні постаті. (5) їм не було ніякого діла до того, що ось тут, поряд із ними, так мучиться і страждає Улас. (6) Дивлячись на нічну заграву, на ті постаті, Улас відчував, що в його душі назріває великий злам.

(За Г. Тютюнником)

10. Позначте всі складнопідрядні речення.

11. Укажіть складнопідрядне речення з неоднорідною підрядністю.

Самостійно сформулюйте відповідь на завдання 12 (8 клас завдання тематичного оцынювання)
12. Складіть невеликий роздум (8-10 речень) на тему: «Що таке щастя», використовуючи різні типи складнопідрядних речень.

Поделись с друзьями: