ТЕСТИ ПІДСУМКОВИХ РОБІТ 8 КЛАС. НАЦІОНАЛЬНА ДРАМА. З УКРАЇНСЬКОЇ ПРОЗИ (І. КАРПЕНКО-КАРИЙ, М. КОЦЮБИНСЬКИЙ)

ВАРІАНТ 2

Початковий рівень

Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких лише ОДНА ПРАВИЛЬНА. Оберіть правильну відповідь
1. Укажіть термін, який відповідає такому визначенню: «Коротке висловлювання, зауваження одного співбесідника на слова іншого».
A) діалог;
Б) монолог;
B) репліка;
Г) цитата.

2. Укажіть, хто допомагає Герасиму Калитці в шахрайських махінаціях із грішми.
A) Савка, кум Герасима;
Б) Бонавентура;
B) Роман;
Г) Параска, дружина Калитки.

3. Укажіть, про чию боротьбу за волю розповідається в повісті М. Коцюбинського «Дорогою ціною».
A) забраних у рабство жінок;
Б) козаків;
B) селян-кріпаків;
Г) робітників.

4. Укажіть, кому належать слова: «Сором людям в очі дивитися! Та ми ж пішки поспіємо шапкобрання. Так буде, як у ту неділю: люде з церкви, а ми в церкву».
A) Герасиму;
Б) Парасці;
B) Мотрі;
Г) Савці.

5. Укажіть, хто намагався допомогти Соломії визволити Остапа:
A) цигани;
Б) Іван Котигорошок;
B) Яким;
Г) дід Овсій.

6. Укажіть, чому Герасим Калитка вирішив покінчити життя самогубством.
A) через сварку з кумом Савкою; Б) купив фальшиві гроші;
B) втратив коней;
Г) сина Романа забрали у військо.

Середній рівень

Завдання 7-8 мають на меті встановлення відповідності між рядками. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ
7. Установіть відповідність між словами персонажа, якому вони належать, та його ім’ям.
A) «Я. З охотою. Коли люди багатіють, то чом же нам не попробовать щастя… Надокучили прокляті злидні!..»
Б) «Дорого заплатив я за волю, гірку діну дав… Половина мене лежить на дні Дунаю, а друга чекає й не дочекається, коли злучиться з нею…»
B) «Бачив я й дочок Пузиревих – ходили з офіцерами на проходку. Одягнені по-панячи й ходять з вихилясами – настояні панночки».
Г) «Нічого не буде… Відвезуть… А що я дурно не хочу твоїх грошей, то скажу тобі, що повезуть його позавтра вранці…»

1. Роман («Сто тисяч»).
2. Драгоман («Дорогою ціною»).
3. Савка(«Стотисяч»).
4. Остап («Дорогою ціною «).
5. Герасим («Сто тисяч»).

8. Установіть відповідність між цитатою і художнім засобом виразності.
А) «…як іржа, точить мене ця думка».
Б) «Головатріщить!», «Волосся, чую, підні мається на голові…»
В) «Вони рушались, як живі, хитались, тремтіли, осідали в одному місці і виростали в другому».
Г) «Свята земелька», «нещасний край», «розлогі простори».

1. Епітети.
2. Гіпербола.
3. Порівняння.
4. Метафора.
5. Персоніфікація.

9. Упишіть прізвище Остапа з твору М. Коцюбинського «Дорогою ціною».

Достатній рівень

Дайте коротку відповідь.
10. Назвіть жанри драматичних творів, наведіть приклади.

Високий рівень

Завдання за вибором. Дайте повну розгорнуту відповідь тест контроль 8 клас.
11. Спираючись на власний життєвий досвід і знання художніх текстів, напишіть твір-мініатюру.
А) «Потяг до надмірного збагачення руйнує душу людини».
Б) «Вільний дух ще тлів під попелом неволі» (за повістю М. Коцюбинського «Дорогою ціною»).

Поделись с друзьями: