Завдання 1-2 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких лише одна правильна. Оберіть правильну відповідь.
              1. Укажіть речення, у якому тире між підметом і присудком:
              Варіант. 1                         Варіант 2
              ставиться                      не ставиться
              A)Я син простого лісоруба, гуцула із Карпатських гір (Д. Павличко).
              Б) Писати просто це найбільша майстерність і якість справжнього таланту (О. Копиленко).
              B) Води напившися з ясного джерела, вертаються коні (М. Рильський).
              Г) Голі шоломи сопок, темні масиви лісів… (О. Гончар). 
2. Укажіть речення, у якому форму присудка при підметі вжито:
              Варіант 1               Варіант 2
              неправильно        правильно
              A) Ніч темна і сторожка тиша тримають повітове місто в чорних лапах (Б. Антоненко-Давидович).
              Б) В саду ріс аґрус, смородина, вишні.
              B) Добро на світі творять, а зло на світі - роблять (П. Скупець).
              Г) Не довіряй козу вовкові, а капусту козі (Народна творчість).
Завдання 3 має на меті встановлення відповідності між рядками. До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою.
              3. Установіть відповідність між обставиною в реченні та її видом за значенням.
              Варіант 1
              Речепия 1
              1) Під нами прокидався туман, а над нами падало й падало листя - золоті сльози осені (М. Стельмах).
              2) Труд ніколи не зраджує (Ю. Яновський).
Варіант 2
              речення 2
              А. Обставина часу;
              Б. обставина міри;
              В. обставина умови;
              Г. обставина місця.
Прочитайте текст тесту самостійної роботи 8 клас. Виконайте завдання 4-5 до нього.
              (1) Де живуть наші батьки й матері - там живуть і вітри, які нас обдували в дитинстві. (2) Оті перші вітри, що пестили нас, на маминих руках, і ми, відкриті їм, захлиналися від того незвичайного потоку безмележа, краси і неосяжності. (3) Здригалися, мружели очі, починали входити в світ, який звемо життям.
              4. Укажіть речення, у якому (яких) наявна помилка:
              Варіант 1               Варіант 2
              орфографічна          пунктуаційна
5. Укажіть речення, ускладнене (ускладнені) однорідними членами:
              Варіант 1              Варіант 2
              головними            другорядними
6. Уведіть у подане речепня член речення, якого не вистачає, щоб речення стало поширеним.
              Варіант 1                           Варіант 2
              Айстри розцвіли.              Замерзла ріка.