8 КЛАС САМОСТІЙНІ З УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ. СВІТ УКРАЇНСЬКОЇ ПОЕЗІЇ (ІВАН ФРАНКО)

Початковий рівень

Завдання 1-2 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких лише ОДНА ПРАВИЛЬНА. Виберіть правильну відповідь  
1. Укажіть, про що йдеться у наведеному фрагменті
Варіант 1
Мов зелена піраміда
На хвилятім синім полі,
На рівнині лазуровій
Велитенський ізмарагд, -
Так облита дивни морем,
Під безхмарним, теплим небом
Зноситься, шумить, пишається,
Спить…

A) річка Дніпро;
Б) Афонська гора;
B) скеля в морі;
Г) гора в Тибеті.

Варіант 2
- Що за невизначені гості
В мою яму заблудили?
Що се за посли і звідки
Вітер ось мені приніс?
Тіплаточки сніжно-білі -
чи це сніг. Але ж не тають!..

A) опале листя;
Б) яблуневий цвіт;
B) листи з України;
Г) вишневий цвіт.

Варіант 1
2. Назвіть, що вважав старець Вишнецький за свого товариша.
A) образ земного життя;
Б) вишневий цвіт;
B) хрест, який приніс із собою;
Г) паука, який з’явився у печері.

Варіант 2
2. Назвіть, хто був першим «гостем» печерного старця.
A) його найкращий друг;
Б) павук;
B) вишневий цвіт;
Г) монах з сусіднього монастиря. (див. інші завдання тематичні контрольні роботи з української літератури)

Середній рівень

Завдання 3-4 мають по п’ять варіантів відповідей, серед яких лише ОДНА ПРАВИЛЬНА. Виберіть правильну відповідь
3. Укажіть, які почуття викликали у І. Вишенського
Варіант 1
павук, що спустився в печеру і вловив у свої сіті муху
A) ненависть до насильства;
Б) огида до комах;
B) гнів за перерваний спокій;
Г) душевну розраду;
Д) радість побачити живу істоту.

Варіант 2
занесені вітром до печери пелюстки вишневого цвіту
A) любов до природи;
Б) згадка про рідну Україну;
B) спогади про кохання;
Г) розчаруванн яв житті;
Д) радість приходу весни.

Варіант 1
4. Укажіть, з яким проханням прибули посланці до Вишенського.
A) очолити боротьбу на захист церкви Божої;
Б) написати листа родині;
B) вийти з печери і поспілкуватися з ними;
Г) повернутися на Україну;
Д) написати листа єпископам.

Варіант 2
4. Укажіть, яку відповідь дав старець посланцям, які прибули до нього.
А) пообіцяв допомогти;
Б) не може залишити печеру;
В) не може зрадити своїм принципам;
Г) нічого не відповів;
Д) допоможе, але відразу повернеться в печеру.

Достатній рівень
Завдання 5 має на меті встановлення відповідності між рядками. До кожного рядка, позначеного БУКВОЮ, доберіть відповідник, позначений ЦИФРОЮ.
5. Побудуйте логічний ланцюжок переживань і настроїв Івана Вишенського, які характеризу його внутрішній стан протягом всієї поеми.
Варіант 1            Варіант 2
A) рішучість;          А) просвітління;
Б) просвітлення;      Б) докори совісті;
B) сумніви;          В) замилування;
Г) задоволення.          Г) непохитність волі.

6. Впишіть рису характеру, підтверджену поданим фрагментом тексту.
Варіант 1                            Варіант 2
Дай мені братів любити            Все віддам, готов, як грішник,
І для них життя віддати!    Вічно у смолі кипіти, -
Дай мені ще раз поглянуть    Лиш тепер зроби для мене
На свій любий, рідний край!    Чудо: барку заверни!

Високий рівень
7. Дайте визначення історичної поеми, вкажіть її ознаки на прикладі поеми І. Я. Франка «І. В шенський» (завдання для обох варіантів).

Поделись с друзьями:
Твитнуть