8 КЛАС ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНИХ. З УКРАЇНСЬКОЇ ПРОЗИ (МИХАЙЛО КОЦЮБИНСЬКИЙ)

Початковий рівень

Завдання 1-2 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких лише ОДНА ПРАВИЛЬНА. Виберіть правильну відповідь
1. Укажіть, що змусило тікати із села
Варіант 1   Остапа.
A) посварився з односельцями;
Б) бажав подорожувати;
B) прагнув вирватися на волю від панщини;
Г) бажав заробити грошей на весілля.

Варіант 2   Соломію.
A) хотіла відвідати далеких родичів;
Б) кохала Остапа, бажала бути поруч;
B) посварилася з чоловіком;
Г) бажала подорожувати.

2. Назвіть, з ким зустрілися герої повісті М. Коцюбинського «Дорогою ціною».
Варіант 1  Остап у плавнях.
A) з односельцями;
Б) з Іваном Котигорошком;
B) з паном;
Г) з вовком;

Варіант 2   Соломія, намагаючись вибратися із плавнів.
А) з подругами;
Б) з козаками;
В) з незнайомцем;
Г) з циганською родиною.

Середній рівень

Завдання 3-4 мають по п’ять варіантів відповідей, серед яких лише ОДНА ПРАВИЛЬНА. Виберіть правильну відповідь
3. Укажіть, який художній засіб використано в рядках:
Варіант 1
«То не віл був у ярмі, звичайний господарський віл, якого паша й спочинок могли зробити щасливим; ярмо було накладено на шию дикому турові, загнаному, знесиленому, але овіяному ще степовим вітром…»
A) епітет;
Б) іронія;
B) уособлення;
Г) алегорія;
Д) літота.

Варіант 2
«На широкі бессарабські степи, вільні, без пана й панщини, рвалась гаряча уява й тягла за собою сотки й тисячі…»
A) порівняння;
Б) іронія;
B) метафора;
Г) літота;
Д) гіпербола.

4. Виберіть правильне твердження. У повісті М. Коцюбинського «Дорогою ціною»
Варіант 1
A) відображено визвольну боротьбу проти турецької навали;
Б) лунає заклик до єднання у боротьбі;
B) змальовано складні стосунки між Остапом та Соломією;
Г) відображено революційні події початку XX століття;
Д) автор порівнює український народ з диким туром, а не з покірним волом.

Варіант 2
A) Остап проклинав свою країну за неволю й знущання панів;
Б) Соломія злякалася, тому залишила Остапа самого у плавнях;
B) головний герой – Остап Мандрика;
Г) циганська родина відмовила в допомозі Соломії;
Д) Остапа та Соломію зрадив мельник.

Достатній рівень

Завдання 5 має на меті встановлення відповідності між рядками. До кожного рядка, позначеного БУКВОЮ, доберіть відповідник, позначений ЦИФРОЮ (тест контроль відповіді).
5. Встановіть відповідність між цитатою та рисою характеру
Варіант 1  Остапа.
A) «Хай воно загориться без вогню й диму… Втечу… Піду за Дунай, може, там люди не пособачились..»
Б) «Він затискав зуби та кріпився, щоб не стогнати…»
B) «Не так мені страшно ляха, як злість бере на наших людей: застромив віл шию в ярмо та й байдуже йому, тягне, хоч ти що…»
Г) «Знов мене кличеш, Соломіє. Почекай, швидко прийду, не забарюся вже…»

1. Сила волі.
2. Вболівання за свій народ.
3. Рішучість.
4. Вірність у коханні.
5. Потяг до пригод.

Варіант 2   Соломії.
A) «Далі прокинулась і чую, що все мені противне, все гидке: і чоловік, і панщина, й життя моє безщасне… Пропадай воно все пропадом… Піду і я світ за очі».
Б) «Тоді спідницю з себе, штани на ноги, накинула на плечі чугаїн- ку, а на голову шапку – і козак козаком…»
B) «А ось що буде! – промовила Соломія і з цими словами здерла з голови очіпок. Чорні буйні коси впали їй на плечі й вкрили їх нижче пояса. – На, ріж…»
Г) «Новий приплив енергії, шалена відвага пойняли її волю, і вона кинулась уперед».

1. Винахідливість.
2. Сила волі.
3. Оптимізм.
4. Здатність на рішучі вчинки.
5. Любов до природи.

6. Назвіть художній засіб, використаний у рядках (за оповіданням М. Коцюбинського «Дорогою
ціною»).
Варіант 1
«Що не кажіть, а він живий, той вітер. Він летить іздалеку, понад тихими селами і забирає по дорозі, всичує в себе і тишу села, і клекіт міста, шемрання темного лісу…».

Варіант 2
«Комиш шумів. Він їжився під нею, тіснив із боків, настигав іззаду, ловив корінням за ноги, колов і різав шорстким листом…. він глузував із неї, помахуючи над головою рудим чубом».

Високий рівень

Дайте повну розгорнуту відповідь.
7. Поясніть, які образи природи зустрічаються у повісті, що вони символізують.

Поделись с друзьями:
Твитнуть