ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ БЕЗКОШТОВНО. З УКРАЇНСЬКОЇ ПРОЗИ (ОСИП НАЗАРУК)

Початковий рівень

Завдання 1-2 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких лише ОДНА ПРАВИЛЬНА. Виберіть правильну відповідь  
Варіант 1
1. Укажіть справжнє ім’я Роксолани.
A) Олена;
Б) Катерина;
B) Настя;
Г) Наталка.

Варіант 2
1. Укажіть ім’я нареченого Лісовської.
A) Олексій;
Б) Андрій;
B) Стефан;
Г) Микола.

2. Укажіть причину, за якої:
Варіант 1   Лісовська покинула Рогатин.
A) вирішила подорожувати;
Б) була забрана в полон татарами;
B) втекла з дому;
Г) пішла шукати подруг

Варіант 2   Лісовська потрапила в гарем.
A) хотіла познайомитися із султаном;
Б) була найнята на роботу;
B) зустрілася з дівчатами-невольницями;
Г) була продана на ринку.

Середній рівень

Завдання 3-4 мають по п’ять варіантів відповідей, серед яких лише ОДНА ПРАВИЛЬНА. Виберіть правильну відповідь (весь тест контроль відповіді)
Варіант 1
3. Укажіть, що привернуло увагу Сулеймана при першій зустрічі з дівчиною.
A) її вміння гарно співати;
Б) досконале володіння мовою;
B) манери поведінки;
Г) її краса та молодість;
Д) непохитна віра у визволення.

Варіант 2
3. Укажіть, кого своїми манерами нагадувала Настя Сулейманові.
A) рідну сестру;
Б) його матір;
B) старшу дружину;
Г) була уособленням всіх дівчат-бранок;
Д) його ідеал жінки.

Варіант 1
4. Укажіть, що найсильніше вразило султана в Насті, коли та стала пані.
A) її поклін, дібраний зі смаком одяг, спокійний вигляд;
Б) вміння володіти ситуацією;
B) досконале володіння мовами;
Г) надзвичайний талант до виконання пісень та танців;
Д) була добрим співрозмовником.

Варіант 2
4. Укажіть, що було перепоною для стосунків Насті та Сулеймана, як намагався вирішити цю проблему султан.
A) її віра; переконаннями навернути її в магометанство;
Б) любов Насті до Стефана; заборонити їм зустрічатися;
B) ненависть до султана; завоювати прихильність коштовними подарунками;
Г) неприязнь до Насті матері Сулеймана; ослухався матір;
Д) заздрість мешканців сераю; покарання будь-кого за неповагу до Насті.

Достатній рівень

Завдання 5 має на меті встановлення відповідності між рядками. До кожного рядка, позначеного БУКВОЮ, доберіть відповідник, позначений ЦИФРОЮ.
5. Установіть відповідність між цитатою та рисою характеру
Варіант 1   Роксолани.
A) «Я не можу забути мук нещасних бранців і осель пожежі в своїм ріднім краю. Може, ти так хочеш, щоб я злагідніла великі нещастя рідної землі.»
Б) «Я не хотіла б вирікатися церкви, в якій молиться мій батько. … Але ж інакше не принесу пільги тисячам нещасних. Ти знаєш, що таке біль!»
B) «А на неї Афон зробив таке сильне вражіння, що рішилася не покинути Христової віри за ніякі скарби світа, навіть за діядем султанки Османів!»
Г) «Любов і віра, дві найбільші сили в людині, вже боролися в ній, як бореться буря з берегом Геллеспонту. Земська любов зачинала покривати все, освітлювана блискавицями того, що люде називають щастям – долею».

1. Пошуки істини.
2. Патріотизм.
3. Здатність до сильних почуттів.
4. Непохитна віра.
5. Любов до природи

Варіант 2   Сулеймана.
А) «І чув у собі подвійну силу і подвійну велич. Чув у собі погідну радість з життя, яку переливала в його серце та тиха дівчина з далекої країни».
Б) «їдь, куди хочеш і коли хочеш! Хоч би завтра! І хоч би в місце, в яке я прирік не пускати жінок! Тільки верни!»
В) «Перед нею став і стояв у блиску місячного світла… могутній сторож святих міст в пустині Мекки і Медини і гробу Пророка, пострах всіх християнських народів Європи і повелитель найбільших сил світу…»
Г) «Безмежна радість била з їх очей і обличч, і українська пісня заливала жіночу торговицю Стамбула…
- Се твій калим, Хуррем! – сказав Сулейман. – Вони ідуть додому».

1. Рішучий.
2. Жорстокий лодар,завойовник.
3. Розумна, високоосвічена людина.
4. Чуйний чоловік.
5. Непохитна віра.

6. Впишіть одне з імен
Варіант 1   Роксолани.                Варіант 2    Сулеймана.

Високий рівень

Дайте повну розгорнуту відповідь.
7. Доведіть, що твір Осипа Назарука «Роксолана» – історична повість (для обох варіантів). Наведіть приклади використаних у творі
Варіант 1   історичних фактів.

Варіант 2   елементів художнього вимислу.

Поделись с друзьями:
Твитнуть