Завдання 1-2 мають чотири варіанти відповідей, серед яких лише ОДНА правильна. Оберіть правильну відповідь
1. Укажіть правильне визначення виду підрядності в складносурядному реченні з кількома підрядними.
Варіант 1 Варіант 2
Однорідна підрядність - Неоднорідна підрядність -
A) підрядність, за якої перше підрядне залежить від головного речення, друге підрядне – від першого, третє – від другого і т. д.
Б) підрядність, за якої однакові за значенням підрядні речення відносяться до якогось одного члена в головному реченні або до головного речення в цілому.
B) підрядність, за якої кілька підрядних частин різних типів пояснюють якийсь один член головної частини або ж відносяться до різних її членів.
Г) підрядність, для якої притаманні підпорядкування різного характеру.
2. Укажіть речення:
Варіант 1 Варіант 2
з неоднорідною підрядністю з комбінованою підрядністю
A) Хіба не чуєте, про що вітри шепочуть і як з зітханням зливається їх сміх (О. Олесь).
Б) Якби не жовте листя в садках, то можна було б подумати, що надворі не бабине літо, а справжнє літо (І. Нечуй-Левицький).
B) В душі зберігаю навіки години, коли я уперше побачив той край, де вшир розмахнувшись в степах України, назустріч до моря полинув Дунай (М. Нагнибіда).
Г) Коли б спитав мене хто-небудь, яку я музику любив у ранньому дитинстві, який інструмент, яких музик, я б сказав, що більш за все я любив слухати клепання коси (О.Довженко).
Завдання 3 має на меті встановлення відповідності між рядками. До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою
3. Установіть відповідність між схемами та реченнями (самостійні роботи з української мови 8 клас).
Варіанті Варіант 2
1,3 2,4
А) Краса боятися не звична, бо звикла вірити, що вічна (І. Муратов).
Б) Щоб прийшло на землю сподіване щастя, треба великої праці, бо щастя не дається дурно (М. Коцюбинський).
В) І тільки мати знає, яке в нього справді здоров’я і як легко чіпляються до нього всякі хвороби (О. Гончар).
Г) Ми працю любимо, що в творчість перейшла, і музику палку, що ніжно серце тисне (М. Рильський).
Д) Як прийшли ми потім, то й не впізнали, де ми тут жили (С. Васильченко)
Прочитайте текст (окремі розділові знаки пропущено). Виконайте завдання 4-5 до нього
(1) Як селюк, що виріс у глушині, Улас відчував розгубленість перед великим містом і зовсі не знав, як себе поводити в ньому і як себе тримати. (2) У селі для нього все було зрозумілим і і стим, тут він знав кожного, і кожний знав його. (3) І коли він ішов селом у простеньких штанця і не зовсім чистій сорочечці, то на це ніхто не звертав уваги, бо всі знали, що він іде з роботи. (4) Але як зустрінуть його в місті було не відомо і ця невідомість найбільше лякала Уласа і пригнічувала його.
(За Г. Тютюнником)
4. Позначте речення, у яких допущено:
Варіант 1 Варіант 2
орфографічну помилку пунктуаційну помилку
5. Позначте речення, якому відповідає схема:
Самостійно сформулюйте відповідь на завдання 6
6. Складіть складнопідрядне речення, між частинами якого має бути:
Варіант 1 Варіант 2
послідовна підрядність однорідна підрядність